PENGHANTAR foodpanda (gambar arkib NSTP). FOTO Asyraf Hamzah
Rosyahaida Abdullah


FOODPANDA Malaysia (Foodpanda) kesal dengan tindakan segelintir pihak yang melakukan seruan memboikot perkhidmatan penghantaran makanan yang dikendalikannya.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, syarikat itu berkata, sebahagian kenyataan daripada taklimat media semalam diambil secara luar dari konteks asal.

“Niat kami hanyalah untuk menjelaskan mengenai isu yang timbul serta perincian skim pembayaran terbaru itu yang sudah disalah tafsir oleh kebanyakan pihak,” katanya.

Foodpanda menjelaskan, skim terbaru itu diyakini akan memberi manfaat kepada pengguna, rakan kongsi dan penghantar.

“Kami akan terus memantau pelaksanaan skim ini sebelum mengambil sebarang tindakan susulan.

“Ekosistem Foodpanda terdiri daripada penghantar, rakan kongsi dan pengguna yang mana semuanya adalah tulang belakang kami.

“Sokongan berterusan semua pihak amat kami hargai,” katanya.

Berita berkaitan

Foodpanda angkuh - Syed Saddiq

Foodpanda: Kenyataan Syed Saddiq bukan pendirian kerajaan

Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 8 Oktober 2019 @ 10:24 PM